De politie heeft gisteren drie personen in Zwaagdijk-Oost aangehouden op verdenking van het stelen van een auto. Het gaat om een 19-jarige uit Amsterdam, een 17-jarige uit de gemeente Lochum en een 15-jarige uit de gemeente Overbetuwe.
De 21.05 uur signaleerde de politie het voertuig, nadat deze als gestolen was opgegeven in Lelystad, op de N307. Toen de politie de achtervolging inzette, ging de auto er met hoge snelheid vandoor.
De drie verdachten namen uiteindelijk de afslag naar Zwaagdijk-Oost, waar ze tot stilstand kwamen op de afrit op de N240.
De drie stapten vervolgens uit de auto, waarna een van hen direct werd aangehouden. De andere twee sprongen in het water en zwommen richting een nabijgelegen natuurgebied. Met behulp van een drone en een politiehond konden ook zij aangehouden worden.
De verdachten zitten vast en hun rol wordt onderzocht.

