Netwerkbeheerder Liander plaatst een noodaggregaat in Hoogkarspel naar aanleiding van de brand bij een transformatorhuis. Dat bevestigt een woordvoerder van Veiligheidsregio Noord-Holland Noord. Over de oorzaak is nog niets bekend.

Rond 11.00 uur werd melding gemaakt van de brand op de Bronstijd in Hoogkarspel. “Op basis daarvan hebben we in kaart gebracht wat voor gebied het betreft”, licht de woordvoerder toe. “Het bleek te gaan om een groot gebied waar ook verzorgingshuizen in liggen. Vanwege de hitte zijn we daarvoor direct opgeschaald.”

Bekijk hier de hele reactie. De tekst gaat verder.

Uiteindelijk bleek het gebied minder groot dan verwacht, en wordt nog geteld om hoeveel huishoudens het precies gaat. Het is ook nog niet bekend wanneer het transformatorhuis weer draait. “Dat moet Liander in kaart brengen, maar het lijkt vrij lokaal te zijn.”

Liander heeft aangegeven dat in de tussentijd een noodaggregaat geplaatst wordt, zodat de verzorgingshuizen en woningen rondom de kast in de tussentijd stroom hebben.